Beurzen zoals de Provada worden vaak druk bezocht en er zijn veel verschillende geluidsbronnen die zorgen voor achtergrondlawaai. Dit kan het lastig maken om jouw boodschap duidelijk over te brengen en de aandacht van de beursbezoekers vast te houden.
De uitdaging voor BVG was dan ook: “Hoe zorgen wij ervoor dat we onze potentiële klanten trekken naar onze stand, de informatie zo kwalitatief mogelijk overbrengen en de aandacht van deze klanten zo lang mogelijk vasthouden?”
Door de silent disco koptelefoons in te zetten, konden er ‘bar gesprekken’ worden georganiseerd op hun stand. Ze hadden een bar omgeving gecreëerd in de stand, waar waardevolle gesprekken werden gevoerd over actuele onderwerpen binnen het vastgoed. Zo was er bijvoorbeeld een gesprek in de vorm van een interview met een topadvocaat binnen het huurrecht. De persoonlijke koptelefoons maakten het mogelijk voor deelnemers om zelfs buiten de directe omgeving van de stand helder en duidelijk alles te volgen, alsof zij direct naast de spreker stonden.
Doordat de koptelefoons rondom de stand werden uitgedeeld, konden de collega’s van BVG gelijk het eerste contact leggen met geïnteresseerden en bezoekers in de buurt van de stand. Ook was het gebruik van de koptelefoons een reden voor bezoekers om vanuit nieuwsgierigheid om het hoekje te kijken en uiteindelijk tot het einde te blijven luisteren. Bij het inleveren van de koptelefoons kregen de bezoekers gelijk een drankje aangeboden en werd het contactmoment verlengd.
Deze benadering was niet alleen uniek en innovatief voor de ervaring van de beursbezoekers, maar verhoogde ook de kwaliteit van de interacties tussen hen en BVG.
Het positieve effect van de koptelefoons was gelijk duidelijk. De beursbezoekers waren enthousiast over de duidelijkheid van de gesprekken en vonden het een verademing om zonder afleiding te kunnen luisteren. Deze tactiek verbeterde niet alleen de duidelijkheid van de communicatie, maar verhoogde ook merkbaar de interesse, betrokkenheid en waardering vanuit de deelnemers. Dit merkte je vooral aan de verlengde interactietijd, voorheen liepen beursbezoekers vaak na een korte interactie door naar de volgende stand, maar dit jaar bleven luisteren tot het einde van de bar gesprekken en gingen, bij het inleveren van de koptelefoons, graag het gesprek met een collega van de BVG aan. Wat leidde tot het genereren van waardevolle interacties en potentiële zakelijke relaties!
De koptelefoons ondersteunen de missie van BVG om een efficiëntere en meer verbonden vastgoedmarkt te creëren. Ook hielp het hen zich te onderscheiden van de grotere concurrenten. Door een duidelijke en ongestoorde luisterervaring aan te bieden, kunnen zij effectiever hun informatie overbrengen en waardevolle contactmomenten creëren, die mensen niet zomaar vergeten. Dit laat zien hoe een kleine, doordachte verandering in communicatie een grote impact kan hebben op interacties en presentaties.
Geënthousiasmeerd door het succes op de Provada, is BVG zeker van plan om de koptelefoons te blijven gebruiken bij toekomstige evenementen. Het idee werd zelfs in de jaren daarna ingezet door andere bedrijven met een stand op de Provada!
BVG heeft met de introductie van Silentdisco.nl koptelefoons op de Provada niet alleen hun eigen merk versterkt, maar ook de manier waarop professionals kunnen netwerken en communiceren tijdens grote evenementen geïnspireerd.