Dé officiële silent disco

Case: Boron Valuation Group

Hoe Boron Valuation Group de Provada inspireert met silent disco koptelefoons

Boron Valuation Group, heeft de koptelefoons van Silentdisco.nl ingezet tijdens de Provada, de grootste vastgoedbeurs van Nederland! Tijdens een beurs werken bedrijven voornamelijk aan hun naamsbekendheid, het creëren van waardevolle eerste contactmomenten met potentiële klanten en het verder uitdiepen van bestaande relaties. Dit kan een uitdaging zijn, zeker met concurrenten die beschikken over een groter marketingbudget, daarom is het belangrijk om op een slimme en subtiele manier de aandacht te trekken én vast te houden. Dankzij de samenwerking met Silentdisco.nl is dit gelukt! Benieuwd hoe? Lees er alles over op deze pagina!
Boron Valuation Group X Silentdisco.nl

De missie van Boron Valuation Group

BVG heeft als missie om de vastgoedmarkt sneller, slimmer en meer verbonden te maken. Met jarenlange ervaring in het beheer van vastgoed weten ze precies wat er nodig is om dit te optimaliseren. Ze streven ernaar de besluitvorming te versnellen, de toegankelijkheid van kwalitatieve vastgoedinformatie te verbeteren, en een transparante markt te creëren waar technologie en real-time data samenkomen om winstgevendheid en duurzaamheid te verhogen.

Uitdaging en innovatieve oplossing

Beurzen zoals de Provada worden vaak druk bezocht en er zijn veel verschillende geluidsbronnen die zorgen voor achtergrondlawaai. Dit kan het lastig maken om jouw boodschap duidelijk over te brengen en de aandacht van de beursbezoekers vast te houden.

De uitdaging voor BVG was dan ook: “Hoe zorgen wij ervoor dat we onze potentiële klanten trekken naar onze stand, de informatie zo kwalitatief mogelijk overbrengen en de aandacht van deze klanten zo lang mogelijk vasthouden?”

Door de silent disco koptelefoons in te zetten, konden er ‘bar gesprekken’ worden georganiseerd op hun stand. Ze hadden een bar omgeving gecreëerd in de stand, waar waardevolle gesprekken werden gevoerd over actuele onderwerpen binnen het vastgoed. Zo was er bijvoorbeeld een gesprek in de vorm van een interview met een topadvocaat binnen het huurrecht. De persoonlijke koptelefoons maakten het mogelijk voor deelnemers om zelfs buiten de directe omgeving van de stand helder en duidelijk alles te volgen, alsof zij direct naast de spreker stonden.

Doordat de koptelefoons rondom de stand werden uitgedeeld, konden de collega’s van BVG gelijk het eerste contact leggen met geïnteresseerden en bezoekers in de buurt van de stand. Ook was het gebruik van de koptelefoons een reden voor bezoekers om vanuit nieuwsgierigheid om het hoekje te kijken en uiteindelijk tot het einde te blijven luisteren. Bij het inleveren van de koptelefoons kregen de bezoekers gelijk een drankje aangeboden en werd het contactmoment verlengd.

Deze benadering was niet alleen uniek en innovatief voor de ervaring van de beursbezoekers, maar verhoogde ook de kwaliteit van de interacties tussen hen en BVG.

“Sil is altijd bereikbaar via app, reageert snel en de facturen worden efficiënt verwerkt. Bovendien denkt hij altijd actief mee en zorgt hij ervoor dat de koptelefoons op tijd geleverd worden.“

Het effect van de silent disco koptelefoons

Het positieve effect van de koptelefoons was gelijk duidelijk. De beursbezoekers waren enthousiast over de duidelijkheid van de gesprekken en vonden het een verademing om zonder afleiding te kunnen luisteren. Deze tactiek verbeterde niet alleen de duidelijkheid van de communicatie, maar verhoogde ook merkbaar de interesse, betrokkenheid en waardering vanuit de deelnemers. Dit merkte je vooral aan de verlengde interactietijd, voorheen liepen beursbezoekers vaak na een korte interactie door naar de volgende stand, maar dit jaar bleven luisteren tot het einde van de bar gesprekken en gingen, bij het inleveren van de koptelefoons, graag het gesprek met een collega van de BVG aan. Wat leidde tot het genereren van waardevolle interacties en potentiële zakelijke relaties!

Waarom samenwerken met Silentdisco.nl?

Al na de eerste dag van de beurs was de vraag naar de koptelefoons groter dan ze van tevoren hadden verwacht, wat resulteerde in een spoedbestelling voor extra apparatuur om aan de vraag te voldoen. Silentdisco.nl reageerde gelijk en de volgende dag lagen de extra koptelefoons klaar voor de beursbezoekers. Naast de korte reactietijd is BVG ook erg enthousiast over het proactief meedenken en de geweldige klantenservice. Door de positieve ervaring met Silentdisco.nl bevelen zij het gebruik van silent disco koptelefoons aan andere bedrijven die op zoek zijn naar manieren om de luisterervaring te verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan het geven van lezingen, waarbij de spreker op het podium van een enorme ruimte staat. Het inzetten van de koptelefoons zorgt ervoor dat de geluidskwaliteit voor iedereen hoog is, zelfs voor de mensen achterin de zaal.

Impact en toekomstige samenwerking

De koptelefoons ondersteunen de missie van BVG om een efficiëntere en meer verbonden vastgoedmarkt te creëren. Ook hielp het hen zich te onderscheiden van de grotere concurrenten. Door een duidelijke en ongestoorde luisterervaring aan te bieden, kunnen zij effectiever hun informatie overbrengen en waardevolle contactmomenten creëren, die mensen niet zomaar vergeten. Dit laat zien hoe een kleine, doordachte verandering in communicatie een grote impact kan hebben op interacties en presentaties.

Geënthousiasmeerd door het succes op de Provada, is BVG zeker van plan om de koptelefoons te blijven gebruiken bij toekomstige evenementen. Het idee werd zelfs in de jaren daarna ingezet door andere bedrijven met een stand op de Provada!

BVG heeft met de introductie van Silentdisco.nl koptelefoons op de Provada niet alleen hun eigen merk versterkt, maar ook de manier waarop professionals kunnen netwerken en communiceren tijdens grote evenementen geïnspireerd.

“Het gebruik van Silentdisco.nl koptelefoons heeft bijgedragen een nieuwe manier van interactie te creëren op evenementen binnen de vastgoedsector, wat hun positie als innovator onderstreept.“

×